Spring naar inhoud

Verslag Raad van Commissarissen

Verslag Raad van Commissarissen

Inleiding

Met dit jaarverslag legt de Raad van Commissarissen verantwoording af over de wijze waarop zij invulling gaf aan de uitvoering van haar taken en bevoegdheden als toezichthouder, werkgever en klankbord/sparringpartner.

Bij de vervulling van haar taak richt de raad zich naar het te behartigen maatschappelijk belang, naar het belang van de betrokken stakeholders - primair de (toekomstige) huurders en de gemeenten - en naar het belang van de corporatie. De raad houdt toezicht en kijkt of de organisatie ook over langere tijd deze maatschappelijke impact kan leveren. 

Verder bouwen op een stevig fundament

In 2024 kon vanuit een sterke organisatie met een stabiel management verder worden gewerkt aan de grote uitdagingen van Actium. Er moeten woningen worden toegevoegd, gerenoveerd, gesloopt en herbouwd. De raad keurde plannen met betrekking tot de bouw van ongeveer 350 woningen en de renovatie van ongeveer 30 woningen goed. Daarnaast ging de Raad van Commissarissen akkoord met de aankoop van het complex Sinnehiem in Haulerwijk. Ook werd in Assen nog een locatie aangekocht. Verder keurde de raad het programma voor de verduurzaming van 2500 woningen goed. Bij dat laatste gaat het om een meerjarig programma. Plannen voor bouw en herinrichting in het gebied van de Rikkingahof in Oosterwolde nemen inmiddels vastere vorm aan.

De organisatie organiseerde een werkbezoek aan diverse locaties in Midden- en Zuidwest-Drenthe, waarbij ontmoeting met huurders en ontwikkelingen in de ouderenhuisvesting aan bod kwamen. Uiteraard was er regelmatig contact met de ondernemingsraad en de huurdersvertegenwoordiging MEVM. Beide organen werden ook betrokken bij het vinden en benoemen van twee nieuwe leden voor de Raad van Commissarissen. Na acht jaar lidmaatschap nemen mevrouw Geerdink, mevrouw Veldhuizen en de heer Bruintjes afscheid. De raad besloot al eerder om na dit afscheid met vijf leden in plaats van zes verder te gaan. In samenwerking met de organisatie kan de raad ook met vijf leden goed functioneren. Mevrouw Van der Velde en mevrouw Heideman-Marree zijn met ingang van 2025 de nieuwe leden van de raad. 

Wijze van toezicht

Taken en bevoegdheden

De specifieke taken en bevoegdheden van de Raad van Commissarissen staan omschreven in de statuten. Deze vormen de basis voor haar handelen. De werkwijze van de raad is beschreven in het reglement Raad van Commissarissen. Hierin zijn onder meer opgenomen een profielschets voor de leden van de raad, regels over (her)benoemingen, schorsing en/of ontslag van de leden van de raad, onverenigbaarheden en taken van de raad.

Hoe de raad de taken en bevoegdheden wil uitvoeren staat beschreven in de visie op bestuur en toezicht. In 2021 is deze geactualiseerd. Deze is te vinden op de website en is nog steeds actueel. Wel is er in de raad in 2023 gesproken over een vierde rol, die van netwerker. Deze is toegevoegd aan de bestaande rollen van werkgever, klankbord en toezichthouder.

In de visie op toezicht staat o.a. het volgende: “Als toezichthouder vergewist de raad zich ervan dat de door de directeur-bestuurder genomen/te nemen besluiten op goede gronden berusten en zorgvuldig tot stand zijn gekomen en ziet de raad erop toe dat de strategische, operationele en financiële doelstellingen worden gerealiseerd. Specifieke commissies, zoals de auditcommissie en de remuneratie- en selectiecommissie, adviseren de raad over onderwerpen binnen hun taakgebied en bereiden de besluitvorming voor. De raad is te allen tijde als geheel verantwoordelijk. Ook kunnen in specifieke gevallen leden van de raad een bepaald onderwerp samen met de werkorganisatie voorbereiden, alvorens dit in de voltallige raad ter tafel komt”.

De raad voelt zich door de directeur-bestuurder uitgenodigd om samen na te denken en de gedachten van de directeur-bestuurder aan te scherpen. Verder gaf de raad opdracht aan Deloitte om het bestuursverslag en de jaarrekening 2024 te controleren en nam kennis van de verklaringen en rapportages.

Zelfevaluatie en samenwerking

Ieder jaar bespreekt de Raad van Commissarissen zijn eigen functioneren en vinden er individuele gesprekken met de voorzitter plaats. Eens per twee jaar doet de raad dat onder onafhankelijke, externe begeleiding (art. 30 lid 11 sub b Woningwet).

In 2023 heeft de Raad van Commissarissen een zelfevaluatie gehouden met externe begeleiding door mevrouw M. Engbers. Eind 2024 heeft de raad de zelfevaluatie in eigen kring gebruikt voor het bespreken van de adviezen van de vertrekkende en de wensen van de overblijvende leden. Samen werden de ervaringen in het afgelopen jaar besproken. In subgroepen en daarna weer collectief de vragen: “Welke adviezen willen wij meegeven aan de blijvende commissarissen/aan de nieuwe commissarissen?” en “Wat nemen we mee naar de nieuwe Raad van Commissarissen? Wat willen we echt anders gaan doen? Gaan we iets missen?”. Afsluitend heeft de raad met de directeur-bestuurder haar ervaringen en wensen/verbeterpunten in de samenwerking met de raad besproken. 

Samenstelling van de Raad van Commissarissen

De Raad van Commissarissen van Actium bestond in 2024 uit zes leden. De heer Bruintjes is voorzitter en mevrouw Veldhuizen is vicevoorzitter.

De samenstelling van de raad komt overeen met de statutaire bepalingen van Actium. Actium streeft naar een evenwichtige verdeling van de Raad van Commissarissen. Naar het oordeel van de raad zijn haar leden onafhankelijk.

Per 31 december 2024 bestond de Raad van Commissarissen uit de volgende leden: 

Naam Functie Huurders-voordracht Benoemd tot eind Zittings-termijn
De heer L.J. Bosdijk Lid   2027 2e termijn
De heer P.L. Bregman Lid H 2027 1e termijn
De heer J.J. Bruintjes Voorzitter H 2024 2e termijn
Mevrouw Y.J.L. Geerdink Lid H 2024 2e termijn
De heer D. Keegstra Lid H 2026 1e termijn
Mevrouw A.M. Veldhuizen Vicevoorzitter   2024 2e termijn

Permanente educatie Raad van Commissarissen

Eén van de principes uit de Governancecode Woningcorporaties 2020 is dat leden van bestuur en Raad van Commissarissen hun kennis blijven ontwikkelen door middel van trainingen en cursussen. Daarbij wordt ook aandacht besteed aan gewenst gedrag. De afgesproken Permanente Educatie-systematiek is hierop van toepassing. Aedes heeft dit vastgelegd in een Reglement Permanent Educatie en de VTW in een notitie PE-systeem commissarissen. Commissarissen zijn verplicht per kalenderjaar minimaal 5 PE-punten te  behalen. In 2024 is het volgende aantal PE-punten behaald: 

Naam Aantal PE-punten
L.J. Bosdijk 14
P.L. Bregman 9
J.J. Bruintjes 11
Y.J.L. Geerdink 9
D. Keegstra 12
A.M. Veldhuizen 18

Hoofd- en/of nevenactiviteiten Raad van Commissarissen

L.J. Bosdijk - Zelfstandig adviseur
- Lid bestuur Vereniging van Eigenaars Ondersplitsing complex Prinsesseweg-Wilhelminakade Groningen
- Lid raad van commissarissen Economic Board Groningen
- Lid raad van commissarissen Euroborg NV
P.L. Bregman - Zelfstandig adviseur
  - Lid raad van toezicht De Hoven
  - Lid raad van advies Wijkmakers (tot augustus 2024)
  - Lid raad van inspiratie Hieroo Groningen
J.J. Bruintjes - Adviseur demografische ontwikkeling/procesbegeleider
- Adviseur raad van toezicht stichting BCM Woonzorg
- Lid raad van toezicht Zorggroep Tangenborgh
- Voorzitter raad van toezicht Stichting Ultiem (openbaar basisonderwijs Hoogezand-Sappemeer)
- Bestuurslid stichting Hunebed Highway Business Club
Y.J.L. Geerdink - Coach en organisatiecoach Yvonne Geerdink
- Voorzitter bestuur Stichting Het Overweeghuis Groningen
- Interim bestuurder Stichting Querido Groningen
- (plaatsvervangend) lid van de Adviescommissie Geschilbeslechting Woningwet op voordracht van Aedes tot april 2024
- Voorzitter bestuur Stichting Vrienden van Turiani-hospital, Tanzania
- Voorzitter RvT van de stichting Cultuurzaam en de daarin verbonden stichtingen K&C, ICO en Cultuurklik
D.J. Keegstra - Gebiedsregisseur en programmaleider gemeente Midden-Groningen
- Freelancer/eigenaar DJ Keegstra Procesbegeleiding
- Lid werkveldadviescommissie opleiding Management van de leefomgeving bij Hogeschool Van Hall Larenstein
A.M. Veldhuizen - CEO/owner Veldhuizen Solutions
- Partner CFO / CEO capabel (vanaf december 2024 aangesloten, formeel toegetreden per 1 januari 2025)
- COO a.i. / Operationeel directeur IVC Evidensia Nederland tot september 2024
- Lid raad van toezicht Treant Zorggroep (vicevoorzitter, lid auditcommissie financiën, voorzitter remuneratiecommissie) t/m maart 2024
- Voorzitter raad van commissarissen Woonwaard (lid Remuneratiecommissie)
- Lid raad van toezicht Tallandcollege (voorzitter auditcommissie)
- Lid raad van toezicht Pro Persona (auditcommissie) per 1 september 2024
- Lid Tuchtcollege Raad van Beheer Kynologisch gebied

Activiteiten van de Raad van Commissarissen

Vergadering en overleg belanghebbenden

In 2024 vonden acht reguliere vergaderingen van de Raad van Commissarissen plaats. Naast deze vergaderingen waren er besprekingen in de verschillende commissies. De raad sprak verder eenmaal met de ondernemingsraad en eenmaal met het huurdersplatform MEVM. De directeur-bestuurder, de leden van het managementteam (afhankelijk van de agenda), de concerncontroller en de bestuurssecretaris waren aanwezig bij de vergaderingen van de Raad van Commissarissen.

De heer Keegstra (contactpersoon namens de raad voor de ondernemingsraad) woonde één keer een OR-vergadering bij en één keer een overlegvergadering directeur-bestuurder-OR.

De huurdercommissarissen hebben een apart overleg gehad met MEVM. Verder waren op 11 oktober enkele leden van de raad aanwezig bij de jaarvergadering van MEVM in Veenhuizen. 

Reguliere onderwerpen die op onze agenda stonden waren de tertiaalrapportages, het jaarverslag en de jaarrekening (in het bijzijn van de onafhankelijke accountant), de managementletter en het jaarplan 2024 inclusief financiële meerjarenbegroting 2025-2029.

Op 7 mei vond in de ochtend een themabijeenkomst plaats over identiteit en solidariteit. In de middag trok de voltallige raad, de directeur-bestuurder, de leden van het managementteam en een delegatie van medewerkers uit de organisatie het werkgebied in. Tijdens een route werden de uitdagingen en kansen van ouder worden in een kleine kern verkend. De raad ontmoette bewoners en partners waarmee Actium samenwerkt aan initiatieven die nog in de kinderschoenen stonden of volop in de uitvoering zaten.

Op 30 mei werd aan de hand van een presentatie een delegatie van de Raad van Commissarissen meegenomen in de portefeuille-strategie en het assetmanagement 

Op 31 mei en 13 december kwamen de RvC’s van Actium, Domesta, Woonconcept en Woonservice bijeen. De bestuurders namen de RvC’s mee in hun visie op de volkshuisvesting in de regio en de eventuele collegiale ondersteuning van Woonconcept.

Op 14 oktober vond onder leiding van Johan Conijn van Finance Ideas een incompany training ‘Koers houden in zwaar weer’ plaats voor de Raad van Commissarissen en het managementteam.

Op 9 december heeft de raad haar jaarlijkse zelfevaluatie gehouden.

De Raad van Commissarissen heeft in 2024 besluiten genomen over de volgende onderwerpen:

  • Profiel RvC 2024
  • Jaarverslag 2023 Actium, inclusief jaarrekening
  • Jaarrekening 2023 Dingspel Assen B.V.
  • Benoeming twee leden Raad van Commissarissen (R. van der Velde en D. Hedemann-Marree)
  • Samenstelling commissies Raad van Commissarissen per 1 januari 2025
  • Jaarplanning (governance agenda) RvC en commissies 2025
  • Auditplan Deloitte
  • Bezoldiging RvC 2025
  • Intern controlejaarplan

Aan de volgende (voorgenomen) besluiten van de directeur-bestuurder heeft de Raad van Commissarissen goedkeuring verleend:

  • Investeringsdocument nieuwbouw 40 woningen Dreuplein Assen
  • Programma verduurzaming bestaand bezit
  • Investeringsdocument nieuwbouw 19 woningen Dwingeloo
  • Procuratieregeling
  • Portefeuillestrategie 2024-2033
  • Investeringsdocument/go/no-go nieuwbouw 77 appartementen (Acmesa) Assen
  • Go/no-go document renovatie 16 woningen Bergakker Norg
  • Initiatiefdocument bouw 54 flexwoningen Groene Dijk Assen
  • Go/no-go nieuwbouw 60 appartementen Thorbeckelaan Assen
  • Investeringsdocument renovatie 29 woningen Assen/Nijeveen
  • Investeringsdocument 23 woningen Kloosterakker Assen
  • Go/no-go document nieuwbouw 14 woningen Dunninghe De Wijk
  • Risicomanagementbeleid
  • Financieringsbeleid
  • Financieel beleid
  • Jaarplan 2025 inclusief financiële meerjarenbegroting 2025-2029
  • Investeringsstatuut
  • Investeringsdocument 12 sociale huurwoningen Smilde
  • Investeringsdocument verbouw 500-complex Rikkingahof Oosterwolde
  • Investeringsdocument Sparrenlaan 10 t/m 20 Assen 
  • Investeringsdocument verwerving Sinnehiem Haulerwijk

Regionale geschillencommissie

De Raad van Commissarissen heeft kennisgenomen van het jaarverslag 2023 van de Regionale Geschillencommissie. 

Klokkenluidersregeling

In het verslagjaar zijn bij de voorzitter van de Raad van Commissarissen geen meldingen gedaan in het kader van de klokkenluidersregeling.

Commissies

In 2024 waren twee raadscommissies werkzaam: een Auditcommissie en een Remuneratie- en selectiecommissie.

Auditcommissie

De Auditcommissie bestond in 2024 uit mevrouw Veldhuizen (voorzitter), de heer Bosdijk en de heer Bregman. De auditcommissie kwam in 2024 vier keer bij elkaar, waarvan twee keer in aanwezigheid van de accountant.

Eén keer is er overleg gevoerd tussen de auditcommissie en de accountant buiten aanwezigheid van de directeur-bestuurder. Naast de reguliere contacten voerde de auditcommissie één keer met de concerncontroller overleg buiten aanwezigheid van directeur-bestuurder.

In de auditcommissie zijn verder onder andere de volgende onderwerpen aan de orde geweest:

  • Tertiaalrapportages T3-2023, T1-2024 en T2-2024
  • Uitkomsten benchmark Finance Ideas DrieCompartimentenmodel
  • Uitkomsten doorrekening beleidswaarde
  • Evaluatie accountant
  • Consequenties update handboek marktwaardering
  • Jaarverslag 2023 Actium, inclusief jaarrekening
  • Jaarrekening 2023 Dingspel Assen B.V.
  • Risicomanagementbeleid
  • Financieringsbeleid
  • Addendum financieel beleid
  • Eerste doorrekening begroting 2025 e.v.
  • Auditplan accountant
  • Casus nacalculatie
  • Jaarplan 2024 inclusief financiële meerjarenbegroting
  • Intern controlejaarplan 2025
  • Fraude risicoanalyse
  • Investeringsstatuut
  • Managementletter Deloitte

Remuneratie- en selectiecommissie

De commissie bestond in 2024 uit mevrouw Geerdink (voorzitter), de heer Bruintjes en de heer Keegstra. De commissie heeft in 2024 de brede werkgeversrol naar de bestuurder (en haar omgeving) ingevuld. Daarnaast het proces van werving en selectie van twee nieuwe leden van de RvC voorbereid. In de uitvoering daarvan zijn de aftredende commissarissen (de heer Bruintjes en mevrouw Geerdink) op de achtergrond gebleven.

Voortgangsgesprekken en beoordeling directeur-bestuurder

In 2024 heeft de remuneratiecommissie vier keer een gesprek gevoerd met de directeur-bestuurder. Bij het eerste kwartaalgesprek stond de 100-dagen notitie van de directeur-bestuurder op de agenda. Die notitie is aansluitend geagendeerd in de voltallige Raad van Commissarissen.

Zowel de remuneratiecommissie als de directeur-bestuurder vinden de frequentie van de gesprekken (3-maandelijks) waardevol. Op deze manier is er tijd en ruimte om de ontwikkelingen in de leiding van Actium goed te volgen. De directeur-bestuurder heeft tijdens deze gesprekken ruimte om te sparren.

Begin december is het eerste beoordelingsgesprek met de bestuurder gehouden. Ter voorbereiding had de directeur-bestuurder zelf een reflectie geschreven en die voor reacties voorgelegd aan een 10-tal in- en externen en daarnaast aan alle leden van de Raad van Commissarissen. Het beoordelingsgesprek leverde een positieve beoordeling op voor de directeur-bestuurder en een heldere keuze van de aandachtspunten voor 2025.

Nevenfuncties directeur-bestuurder

2022 – heden      Vice-voorzitter raad van toezicht van de Stichting Zorgcentra Rivierenland (lid auditcommissie en remuneratiecommissie)

Permanente educatie directeur-bestuurder 2024

Bestuurders van woningcorporaties zijn verplicht om over een periode van drie kalenderjaren 108 PE-punten te behalen. Mevrouw Maatman heeft in 2024 49 PE-punten behaald.

Werving nieuwe leden Raad van Commissarissen

De remuneratiecommissie heeft al in het voorjaar van 2024 de voorbereiding voor werving en selectie van twee nieuwe RvC leden ter hand genomen. 

Vanwege het statutair aftreden van drie leden van de Raad van Commissarissen per 31 december 2024 zijn twee vacatures opengesteld. De raad heeft eerder besloten de omvang terug te brengen naar vijf leden. Met input van de voltallige Raad van Commissarissen, MEVM en de ondernemingsraad is op initiatief van de remuneratiecommissie het profiel voor twee functies in de raad van commissarissen opgesteld. De selectiecommissie is samengesteld uit de leden Raad van Commissarissen die na 1 januari 2025 nog in functie zijn. In verband met het naderende vertrek van drie leden van de raad werd gezocht naar een nieuw lid met een volkshuisvestelijk profiel en een nieuw lid met een bedrijfseconomisch/IT profiel. Door de voltallige Raad van Commissarissen is voor Bureau Whyz gekozen op basis van positieve ervaringen in het verleden. Met de heer Riedstra van Whyz zijn de profielen aangescherpt en afgemaakt en is de procedure uitgewerkt. Whyz heeft kandidaten geworven via search en online advertenties.

Uit een groslijst van 65 potentiële kandidaten heeft Whyz een longlist van negen kandidaten met een volkshuisvestelijk profiel en acht kandidaten met een bedrijfseconomisch/IT profiel samengesteld. Hieruit heeft de selectiecommissie vier kandidaten per profiel geselecteerd. De selectiecommissie bestond uit de heren Bosdijk, Keegstra, Bregman, Bomers/Oostland (MEVM) en mevrouw Maatman met een adviserende rol.

Met die acht kandidaten heeft Whyz verdiepende gesprekken gevoerd, om passendheid, beschikbaarheid en onafhankelijkheid op voorhand te verkennen. Uit deze gesprekken volgde dat twee kandidaten voor het bedrijfseconomisch/IT profiel zich hadden teruggetrokken (vanwege de combinatie reisafstand/drukke baan respectievelijk vanwege ontwikkelingen in het eigen werk). Daarnaast heeft de selectiecommissie in bespreking van de shortlist één van de vier kandidaten met het volkshuisvestelijk profiel laten afvallen.

Op 20 juni is door de selectiecommissie gesproken met twee kandidaten bedrijfseconomisch/IT profiel en drie kandidaten volkshuisvestelijk profiel. Alle kandidaten hebben een mooi en passend profiel. Aan het eind van de dag heeft één van de kandidaten bedrijfseconomisch/IT profiel zich teruggetrokken.

De selectiecommissie heeft van de drie kandidaten volkshuisvestelijk profiel er na afweging van alle voors en tegens één gekozen voor de 2e ronde.

Op 24 juni zijn de tweede ronde gesprekken gevoerd met de heer Bosdijk, de heer Bruintjes, mevrouw Geerdink, mevrouw Veldhuizen en mevrouw Maatman (directeur-bestuurder). Omdat er feitelijk geen keuze was uit kandidaten heeft in de gesprekken het accent gelegen op de vraag of de kandidaten qua profiel, persoonlijkheid, temperament en 'tegenkracht' passen bij de drie 'blijvers' in de Raad van Commissarissen.  

Na afronding van die gesprekken heeft de voltallige Raad van Commissarissen besloten mevrouw R. van der Velde en mevrouw D. Hedemann-Marree te benoemen als lid van de Raad van Commissarissen (per 1 januari 2025) onder voorbehoud van een positieve zienswijze van de Autoriteit Woningcorporaties. Die is voor beide kandidaten afgegeven. Het kennismakingsgesprek met de Ondernemingsraad was positief.

Bezoldiging bestuurder en Raad van Commissarissen

Actium volgt bij het bepalen van de bezoldiging van de directeur-bestuurder en de Raad van Commissarissen de wet normering topfunctionarissen (WNT). Op basis van het aantal verhuureenheden en het aantal inwoners van de grootste gemeente waar de corporatie minimaal twintig procent van de verhuureenheden heeft, is Actium ingedeeld in klasse G. Deze klasse kent een bezoldigingsmaximum van € 218.000 in 2024.

Bezoldiging directeur-bestuurder, M. Maatman, periode 01-11-2024 t/m 31-12-2024
Totaal vast Inkomen                                                                 150.376  
Bijtelling auto van de zaak (minus eigen bijdragen) 11.010  
Beloningen betaalbaar op termijn 22.614  
Totaal                                                                                              184.000

Bezoldiging Raad van Commissarissen

In januari 2019 is de Raad van Commissarissen akkoord gegaan met het voorstel van de remuneratie- en selectiecommissie om de jaarlijkse vergoeding voor leden van de RvC vast te stellen op 93% van de beroepsregel van de VTW. 

Naam Honorering Onkosten-vergoeding Premie aansprakelijkheids-verzekering BTW Totaal
L.J. Bosdijk 16.224 706 670 0 17.600
P.L. Bregman 16.224 498 670 0 17.392
J.J. Bruintjes 24.324 800 670 0 25.794
Y.J.L. Geerdink 16.224 523 670 0 17.417
D.J. Keegstra 16.224 441 670 0 17.335
A.M. Veldhuizen 16.224 2.458 670 0 19.352
           

Toepassing en naleving gedragscode

De Raad van Commissarissen streeft de principes uit de Governancecode Woningcorporaties na. Ze volgt hierbij het principe pas toe of leg uit. Volgens het reglement Raad van Commissarissen neemt ieder lid voor zijn functioneren de principes van de geldende Governancecode, alsmede het Integriteitsbeleid van Actium als uitgangspunt. 

Tegenstrijdige belangen

Ons beleid is er op gericht dat elke vorm van belangenverstrengeling wordt vermeden. In het verslagjaar heeft zich op geen enkele wijze enige vorm van belangenverstrengeling van de commissarissen voorgedaan. 

Vaststelling van de jaarstukken

In dit verslag treft u het volkshuisvestingsverslag en de jaarrekening 2024 aan. Het verslag is opgesteld door het bestuur. De jaarrekening is door Deloitte onderzocht en van een goedkeurende verklaring voorzien. Daarnaast heeft Deloitte het jaarverslag beoordeeld.

In de vergadering van de Raad van Commissarissen op 2 juni 2025 heeft de raad de jaarstukken vastgesteld. In dezelfde vergadering heeft de Raad van Commissarissen bij afzonderlijk besluit decharge verleend aan de directeur-bestuurder voor het gevoerde beleid.

Versie: v8.2.35

Software voor digital-first corporate reporting

Creëer op efficiënte wijze publicaties die impact maken

Met iwink.report maak je publicaties op een eenvoudige en efficiënte manier. Je bespaart tijd, fouten en stress. Vanuit één plek publiceer je naar een volwaardige webversie, PDF en iXBRL-bestand. Zo geef je lezers de best mogelijke ervaring.

Meer over iwink.report