Verslag Ondernemingsraad

2023 was het laatste jaar van de zittingsperiode van deze OR. De samenstelling onderging een wijziging in 2023 door het vertrek van de voorzitter. Na een oproep voor kandidaten werd de vacante functie vlot ingevuld door Robert Vorenholt. De OR bestond in 2023 uit:

Jeanine Hollander - voorzitter tot 1 oktober
Johannes Wanders - secretaris
Heike Boot - vice-secretaris
Mac Prajasemita - lid
Arjan Moes - lid
Hilco Dekker - vice-voorzitter, voorzitter vanaf 1 oktober
Chantal van den Berg - lid
Robert Vorenholt - lid vanaf 1 oktober

Platform

De ondernemingsraad is aangesloten bij het Platform ondernemingsraden uit de noordelijke provincies. Er wordt 2 keer per jaar een bijeenkomst belegd. In deze bijeenkomsten worden door de leden aangedragen onderwerpen behandeld. Deze vergadering wordt begeleid door iemand van SBI-formaat.

Adviesaanvragen en instemmingsverzoeken

In 2023 heeft de OR zes keer vergaderd. Er is ook zes keer vergaderd met de interim directeur-bestuurder Rein Swart en de directeur-bestuurder Melanie Maatman.

ARBO

De Arbo staat als vast punt op de agenda van elke OR-vergadering. Namens de OR had Jeanine Hollander zitting in de Arbo Commissie.

Training

Voor het project “groene reizen” en de verkiezingen heeft de OR zich bij laten staan. Voor ideeën en ontwikkelingen wordt in het platform overlegd met andere OR-en.

Verkiezingen

De zittingstermijn eindigde op 31 december. Tot een echte verkiezing is het helaas niet gekomen. Te weinig kandidaten was de oorzaak. Maar met een herhaalde oproep waren er voldoende kandidaten om het nieuwe jaar voltallig tegemoet te treden. Ook in deze nieuwe OR zijn alle sectoren vertegenwoordigd.

v6.2.19