Verslag ondernemingsraad

Na de verkiezingen eind 2020, is per januari 2021 de samenstelling van de OR als volgt:

Jeanine Hollander voorzitter
Annet Laurijssen vice-voorzitter
Johannes Wanders secretaris
Heike Boot vice-secretaris
Hilco Dekker lid
Mac Prajasemita lid
Arjan Moes lid

Het motto van deze OR is om naast elkaar op te trekken. Wij vinden het belangrijk om samen met Directeur Bestuurder samen op te trekken bij verschillende onderwerpen. Op deze manier kunnen we snel tot besluitvorming komen en laat de OR in een vroeg stadium weten hoe zij over een onderwerp denkt.

De OR heeft afgelopen jaar 6 keer vergaderd. Naast deze vergaderingen waren er nog andere overleggen over adviesaanvragen vanuit de organisatie. Daarnaast hebben de OR en Directeur Bestuurder samen met de organisatie adviseur 5 keer vergaderd.

Daarnaast hebben wij jaarlijks een gesprek met de raad van commissarissen, met de vertrouwenspersoon en met de bedrijfsarts. Soms is dit met de voltallige OR, andere keer weer met een delegatie vanuit de OR. Vanuit de Raad van commissarissen hebben wij ook een aanspreekpunt waar we naast de jaarlijkse vergadering ook nog apart een overleg mee hebben.

De onderwerpen waar de OR in 2021 mee bezig zijn geweest zijn de volgende:
- de ontwikkelingen op de afdeling Vastgoed
- de ontwikkelingen bij de afdeling Klant
- de adviesaanvraag inzake de tijdelijke kilometer regeling en thuiswerk vergoeding
- de adviesaanvraag strategie hybride werken
- de adviesaanvraag secundaire arbeidsvoorwaarden

In het proces van de secundaire arbeidsvoorwaarden heeft de OR zich laten bijstaan door een adviseur van SBI Formaat.

De OR is aangesloten bij een noordelijk Platform van OR. Zij komen 2 keer per jaar samen om van elkaar te leren en lopende onderwerpen te bespreken. Dit platform wordt begeleid door SBI Formaat.

In 2021 zijn we als nieuwe OR gestart met een startdag om elkaar beter te leren kennen. Dit hebben wij gedaan met het Disc profiel. Zo weten we van elkaar wie welke talenten heeft en wanneer iemand in zijn kracht staat. Daarnaast hebben wij een cursus gevolgd over de WOR en over ARBO.

Vanuit de OR heeft 1 persoon zitting in de ARBO commissie.